Steun dit onderzoek en help de behandeling voor nierpatiënten met corona te verbeteren. ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
Bekijk de online versie
Logo Nierstichting
Groot onderzoek

Geachte mevrouw Reubsaet,

Toen Nederland meer en meer in de greep kwam van de corona-pandemie, besloten verschillende academische ziekenhuizen de krachten te bundelen en samen informatie te gaan verzamelen over nierpatiënten met corona. Nierpatiënten lopen namelijk meer risico om ernstige complicaties te ontwikkelen als ze het coronavirus oplopen.

ERACODA-onderzoek
Prof. dr. Ron Gansevoort is hoogleraar interne geneeskunde in het UMC Groningen en is een van de initiatiefnemers van dit project. Doel van het onderzoek is om meer te weten te komen over de kansen en risico’s voor nierpatiënten die positief testen op COVID-19. Maar ook hoe hun herstel eruitziet en welke behandelwijzen resultaat opleveren.

Extra fondsen nodig
Dit onderzoek is van levensbelang voor nierpatiënten, zeker nu het aantal besmettingen weer toeneemt. De Nierstichting werft extra fondsen om dit onderzoek mede mogelijk te maken. Draagt u ook bij aan dit onderzoek?

divider
Katja van Geffen
Katja van Geffen - Nierstichting
“Hoe meer we weten over het verloop van deze ziekte, hoe beter nierpatiënten met corona in de toekomst behandeld kunnen worden.”

Telefoon: 035 697 80 00
nierstichting.nl nierzine@nierstichting.nl
Neem gerust contact met ons op of bekijk de informatie voor professionals en veelgestelde vragen via nierstichting.nl.
CBF erkend goed doel
U ontvangt deze e-mail op secretaris@de-nvm.com, omdat u ingeschreven bent voor de nieuwsbrief Nier-zine voor professionals.