Help patiënten op de wachtlijst door het verspreiden van Donorkeuze.nl. ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
Bekijk de online versie
Help patiënten op de wachtlijst door het verspreiden van Donorkeuze.nl.
Nierstichting logo
donorkeuze.nl

Help mee het belang van orgaandonatie met Donorkeuze.nl onder de aandacht te brengen bij medewerkers, klanten, leden en/of volgers op social media. Zo kunnen we méér mensen bereiken voor het maken van een donorkeuze die bij hen past.

divider
Beste mevrouw Rabius,

Op 1 juli jl. is de nieuwe Donorwet ingegaan. Komende maanden krijgt elke Nederlander van 18 jaar en ouder (die nog niet in het Donorregister staat) een brief om een keuze te registreren in het Donorregister.

Hulp bij kiezen op Donorkeuze.nl
Een donorkeuze maken is niet voor iedereen even gemakkelijk. Daarom heeft de Nierstichting www.donorkeuze.nl ontwikkeld. Een korte test helpt mensen in hun denkproces: prikkelende vragen geven meer inzicht in je beweegredenen en perspectieven op orgaandonatie. De test geeft niet aan of je wel of geen orgaandonor moet worden. Wél zet deze test aan tot het vormen van een mening over je eigen donorkeuze. En verkleint daarmee de stap naar registratie.

Belang van een bewuste keuze
Het is belangrijk dat iedereen een bewuste keuze over orgaandonatie maakt. Nierpatienten Marie-Ceciel, Bregje en Fabian staan op de wachtlijst voor een donornier en doen hier een oproep toe. Want met het maken van een donorkeuze geef je duidelijkheid aan je dierbaren in geval van je overlijden. En meer registraties helpen op termijn de wachtlijst te verminderen. Dat is nodig want door de lange wachtlijsten komt elk jaar voor zo'n 250 Nederlanders een donororgaan te laat.

Help je mee?
Help mee het belang van orgaandonatie te delen met deze Donorkeuzetest. Dat gaat gemakkelijk met onze toolkit. Zo kunnen méér mensen de oproep van Marie-Ceciel, Bregje en Fabian bekijken, hun boodschap delen of liken op social media en zelf de test doen.

Voor vragen of opmerkingen kun je contact opnemen met manontjoa@nierstichting.nl

Gebruik de toolkit

Wij vragen je de boodschap van Donorkeuze.nl te delen met medewerkers, klanten, leden en volgers. We hebben kant & klare communicatiemiddelen gemaakt voor nieuwsbrieven, intranet of social mediakanalen van je organisatie/bedrijf.

“We hopen met deze test mensen handvatten te bieden om hun mening over orgaandonatie te vormen en de stap naar registratie kleiner te maken. En die keuze met naasten te bespreken. Het geeft rust en helderheid om dat van elkaar te weten.”

Alvast bedankt voor uw medewerking.

Met hartelijke groet,
Tom Oostrom, directeur Nierstichting

Telefoon: 035 697 80 00
nierstichting.nl manontjoa@nierstichting.nl
Neem gerust contact met ons op of bekijk de veelgestelde vragen via nierstichting.nl.
CBF erkend goed doel